روانشناسی جذب مشتری
نوشته شده توسط : آرزو امیدی

1.‌ درک نیازهای مشتری؛ کلید روانشناسی جذب مشتری
اولین و مهم‌ترین قدم در جذب مشتری، شناخت نیاز مشتری است. باید بدانید که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و چه نیازی دارند. زمانی که نیاز مشتری را شناسایی کردید، محصولات یا خدماتی را می‌توانید ارائه دهید که پاسخگوی این نیازها باشد. برای به‌دست آوردن این اطلاعات، از مشتریان فعلی خود در مورد نیازها، محصولات، قیمت و چالش‌هایشان بازخورد بخواهید. نظرسنجی از مشتریان، پرسش سوال در شبکه‌های اجتماعی و تعامل مستقیم با مشتریان حضوری، راه‌هایی برای دریافت بازخورد و درک بهتر مشتریان است.

 

برای ثبت سفارش ارسال پیامک انبوه  بصورت رایگان در سامانه پیامکی لیمو اس ام اس ثبت نام کنید.

2.‌ پاسخ سریع به مشتری؛ بهترین راه جلب رضایت
هیچ‌کس انتظار طولانی را دوست ندارد. به‌خصوص مشتری که محصول یا خدمتی را از شما خریده و منتظر دریافت آن است. همیشه تلاش کنید بدون منتظر گذاشتن مشتری، محصول یا خدمت مورد نظر را به او ارائه دهید. برای مخاطبین و مشتریانتان نیز افرادی را در نظر بگیرید که سریع به آن‌ها پاسخ داده یا برای مشکل ایجاد شده راه‌حل ارائه کنند.

برای مثال داشتن یک سامانه پیامکی کوتاه برای تعامل با مشتری یا سیستم‌های ارتباطی که مشتریان بتوانند راحت به شما دسترسی داشته و به شما پیام دهند نیز بسیار مفید خواهد بود. به‌طورکلی راضی نگه داشتن مشتریان فعلی راهی ساده برای افزایش فروش و کاهش هزینه‌های بازاریابی است.


3.‍‌ ایجاد احساس خاص بودن؛ تکنیک روانشناسی جذب مشتری شرکت رولزرویس
احساس خاص بودن، احساسی که برای همه مردم دلنشین و جذاب است. اگر بتوانید به مشتری این پیام را بدهید که شما برای ما مهم و خاص هستید، یک مشتری مادام‌العمر خواهید داشت. دعوت از مشتریان در رویدادهای خاص، ارائه هدیه یا جایزه به مخاطبین و استفاده از متن تبلیغاتی برای جذب مشتری که خاص بودن او را یادآور شود، نمونه‌هایی از ایجاد یک حس خاص در مشتری است.

سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود

 شاید بهترین نمونه برای ایجاد احساسی خاص، برند خودروسازی رولز-رویس باشد. شرکت خودروسازی بریتانیایی که در زمینه مهندسی، طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکس فعالیت می‌کند، در سال ۱۹۰۶ توسط چارلز رولز و هنری رویس، تحت نام رولز-رویس لیمیتد تاسیس شد. رولز رویس به خوبی می‌داند چگونه نظر علاقمندانش را به محصولات این شرکت جلب کند. یکی از برنامه‌های این شرکت طراحی و ساخت خودروهای سفارشی است. مشتریان خاص، سفارش طراحی و ساخت یک اتومبیل را به این شرکت می‌دهند. ماشینی که فقط یک نمونه از آن ساخته می‌شود. داشتن چنین ماشینی برای هر کسی بسیار جذاب است





:: برچسب‌ها: روانشناسی جذب مشتری ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: